27 Nisan 2011 Çarşamba

Kremali turp corbasi

Turpu simdiye kadar sanirim, hep salata olarak yediniz, en azindan benim tarafimdan öyleydi. Özellikle baligin oldugu sofralarda rokanin yaninda…Malum turp baharin ilk boy gösterenlerinden, ve  bu arada farkli bir tarif carpti gözüme, hemen denemeliyim dedim, tavsiye ederim cok lezzetli oldu. Yani bunu tek ben söylemiyorum, aile meclisi de onayladi J

3 demet turp, yesil yapraklariyla birlikte
150 -200 g kadar patates
1 arpacik sogan
2 yemek k tereyag
900 ml sebze suyu
100 g creme fraiche
Tuz, karabiber, rendelenmis muskat

Turplari yapraklariyla beraber iyice yikayin,(yaklasik 10 tanesini kenara ayirin.)
Irice dograyin. Patatesleri de soyup iri küpler halinde dograyin. Arpacik sogani soyup, küp küp dograyarak tereyaginda öldürün. Turplari, yesil yapraklarini ve patatesleri de katin, biraz ateste cevirin. Sebze suynu ekleyerek agzi kapali olarak 20 dk kadar pisirin. Pisince karistiriciyla  püre haline getirin, creme fraiche i ekleyip karistirin. Tuzunu, karabiberini ve muskati ekleyin. Kenara ayirdiginiz turplarin 5 ini incecik yuvarlak dilimler halinde, diger 5 ini de ince küpler halinde kiyip corbaya katin. Afiyet olsun J



5 yorum:

  1. zihnimde tasavvur etmeye çalıştığımda, kesinlikle hafiflediğimi hissettim. Yanında buğulama orfoz kafası geçiyor şimdi gözümün önünden. Ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil
  2. Mmmm bak öyle daha bir güzel olur bu corba :)

    ama ben senden de bir tarif bekliyorum, turp yapraklariyla ilgili, eminim nefis bir tarif cikacaktir senden Özlemcim :)

    YanıtlaSil
  3. mesaj alınmıştır =)
    (ama illaki işin içine bir balık karışacak gibi görünüyor, bakalım =))

    YanıtlaSil
  4. illa ki karissin derim ben hem de..:)

    YanıtlaSil

Düsüncelerinizi paylastiginiz icin cok tesekkürler :)