30 Nisan 2011 Cumartesi

Marbella usulü tavuk

Kuzey rüzgari esmeye basladimi demistim, mutfaga girmek iyi gelir bana. Aslinda ben mutfaga girmek icin her türlü bahaneyi kullaniyorum galiba..

Bu sefer, Marbella usulü tavuk yaptim. Tarif The Silver Palate Cookbook’dan. Kitabin yazarlari Sheila Lukins ve Julee Rosso. Kitap 1979 da yaynlaniyor, 80’lerin yemek kitabi olarak adlandiriliyor, o kadar populer oluyor ki, iki sene sonra da New York’da ayni isimle gourmet take away’i aciyorlar. Sheila Lukins ayni zamanda 23 sene boyunca da, Parade dergisinde  daha önce Julia Child’in yaptigi yemek editörlügünü sürdürüyor.

Hazirlama süresi 15-20 dakika ama en az 12 saat marine etmek gerekiyor.

Marine etmek icin;
4 pilic, 4’ e bölünmüs olarak (ben tavuk butlari kullandim, 8 adet)
1 bas sarmisak (dövülmüs)
¼ fincan kekik
Tuz, taze cekilmis karabiber
½ fincan sirke
½ fincan zeytinyagi
1 fincan kuru erik (cekirdegi cikarilmis)
½ fincan yesil zeytin (cekirdegi cikarilmis)
½ fincan kapari
6 defne yapragi

Pisirirken;
1fincan esmer seker
1 fincan beyaz sarap

üzerine;
¼ fincan ince kiyilmis maydanoz

Büyükce bir kabin icine marine etmek icin hazirladiginiz bütün malzemeleri koyun, agzini kapayin ve buzdolabina koyun. En az 12 saat kalmasi gerekiyor.
Cikardiginiz zaman firini 180C ayarlayin, önceden isinsin. Tavuklari firin kabiniza yerlestirin, sosunu üzerine dökün. Esmer sekeri tavuklarin üzerine serpin, son olarak da sarabi ekleyin ve firina verin. Yaklasik 50 dk sürüyor pismesi.
Pistikten sonra, arzu ederseniz baska bir kaba,tavuklari, erikleri, zeytinleri kaparileri alip yerlestirin, üzerine tekrar sosunu gezdirin, üzerini de bol kiyilmis maydanozla süsleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düsüncelerinizi paylastiginiz icin cok tesekkürler :)